Nordfront tipper:
Rammstein – Deutschland

MUSIK: Det tyske band Rammsteins nye musikvideo »Deutschland« har skabt stor forargelse på grund af scener fra en KZ-lejr, men der er mere at fortolke i dette nye mesterværk. Nordfront præsenterer her en mulig tolkning.

Det tyske band Rammstein har efter deres nye nummer »Deutschland« udløst protester fra politikere, historikere og jøder, da bandets musikvideo viser bandmedlemmerne klædt ud som KZ-fanger med løkker om halsen.

»Med denne video har bandet overtrådt en grænse«, udtaler Charlotte Knobloch, som er tidligere præsident for det jødiske centralråd i Tyskland.

»Rammstein misbruger lidelsen og mordet på millioner til underholdning på en lunefuld og afstødende måde«, fortsætter Knobloch.

»Deutschland« er rigtig nok en heftig billedstorm med et utal af symboler, referencer og ikoniske billeder fra et par tusind års højdepunkter i den tyske historie, inklusiv en scene fra en koncentrationslejr. Alt sammen blandet op med det sædvanlige Rammstein-lir som slåskampe, ild og raketaffyringer i storfilmisk kvalitet.

Det var at forvente, at det jødiske samfund i samklang klager over enhver fremstillinger af hængte jøder – især når man ser på resten af musikvideoen gennem historie- og samfundsrealistiske briller.

Billedsiden af videoen tager sin begyndelse i Germania i det herrens år 16, hvor en gruppe romere bevæger sig gennem det tætte germanske krat og finder en barbarisk udseende sort kvinde skære hovedet af en hvid mand. Romerne går staks til angreb, og her er musikvideoens tematik allerede afsløret.

Handlingen springer kronologisk frem og tilbage mellem den futuristiske fremstilling af fremtiden og forskellige tyske historiske perioder. Sangens navn er »Deutschland«, og den handler om Tyskland.

Man følger Tysklands perioder gennem filmisk præsentation af blandt andet de rå 20’ernes arbejderes nævekampe. Nævekampene afløses af metalklædte riddere gennemboret af sværd, magtfulde globalister og frimurermedlemmer af kommunistpartiet, samt de udskældte scener fra koncentrationslejren. Gennemgående for alle fremstillinger af Tysklands historiske perioder, er den barbarisk udseende sorte kvinde fra begyndelsen. Dog er hun kun barbarisk klædt i begyndelsen. I alle andre scener er hun prægtigt klædt. I nogle klædt som en diva, i andre som den forgyldte konge og en lysende engel – med de hvide bandmedlemmer kravlende på alle fire som hunde for sine fødder.

Billedsiden af »Deutschland« kan tolkes som bastardiseringen af Tyskland ved den fremmed races indbringen, og netop bastardisering som følge af raceblanding kan ses tydeligt i musikvideoens scene, hvor den sorte kvinde kysser det medbragte hvide hoved, som hun skær af i begyndelsen. Efter kysset ses hun som gravid, og det hun føder er en hund.

Det er en musikvideo som også fortæller historien om modstand, da hastigheden af klippene hen mod slutningen nu sættes i vejret. Skudvekslinger og eksplosioner i nutiden, afløst af ridders kampe i fortiden, og en endelig slutning på musikvideoen, hvor den sorte kvinde i fremtiden er død og sendes bort fra jorden i en rumkiste. Tilbage står det hvide folk, i live, men isoleret fra en bastardrace de nu må tage sig af.

Se Rammsteins »Deutschland« her:


  • Kommentarerne er modereret.. For at deltage i diskussionen – læs vore regler her.

  • 1488 til døden.

  • Så man må ikke bruge KZ lejre til underholdning!! Hvad så med fx Svindlers list, eller er det kun Jøder der må bruge og tjene penge på Holohoax??

  • Det var dog en overordentlig positiv analyse, på et ellers typisk angreb på det Europæiske folk.
    Uanset hvad så vil jeg sige at emnet er Tyskland og det i sig selv er positivt -uanset hvor meget de forvrænger det.

  • vel egentlig positivt at de vælge at hænge jøderne i stedet for at gasse dem. Tror 99% af dem der kender til holocaust, forbinder det med gaskamre.

  • For et godt grin se her:

    patriot.dk/holocaust_cartoons.html

  • Ja de er gode og hjemmesiden ser også god ud.


  • Skriv et svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.