Opråb: Værn vore børn mod kønsforvirrende undervisning

HOMOLOBBYEN: Nordfront bringer her historien om et norsk opråb mod kønsforvirrende undervisning i børnehaver og skoler.

Illustrationsbillede. Foto: Viktoria.sm2012, (CC BY-SA 4.0) .

Norske Frihetskamp har modtaget et tip om et forældreopråb mod kønsforvirrende undervisning i børnehaver og skoler, hvor man får mulighed for at skrive under på opråbet, der i skrivende stund har 14.443 underskrifter. Opråbet er et initiativ startet af Einar Helgaas og Peter Risholm på vegne af forældre og bedsteforældre over hele landet.

På deres hjemmeside kan du læse følgende:

»Som forældre ønsker vi, at alle børn skal vokse op som trygge og glade mennesker, rustet til at klare de udfordringer og muligheder, de vil møde i livet. Det er positivt, at både drenge og piger har frihed til at udtrykke sig på utraditionelle måder, men vi reagerer stærkt på, at vores børn nu bliver undervist i en ideologisk forståelse af køn, der bryder med etableret naturvidenskab«.

Disse principper bør følges i børnehaver og skoler:

1: Undervisning skal være baseret på videnskab, ikke på ideologi. Den skal være baseret på det biologiske faktum, at der kun er to køn. Hvor dette ikke afspejles i undervisningsmaterialet, skal det rettes eller fjernes.

2: Organisationer med undervisningsmaterialer og ordninger, der formidler kønsideologi med uvidenskabelige og ikke-biologiske påstande om køn, må ikke anvendes.

3: Børn skal ikke undervises i uholdbare og forvirrende teorier om »kønsdiversitet«, »du kan vælge hvilket køn du vil have« og »født i den forkerte krop«. Børn kan ikke vælge deres køn, det er medfødt.

4: Der skal være separate omklædningsrum, bade og toiletter for piger og separate for drenge – på baggrund af biologisk køn. Dette er nødvendigt for at sikre et trygt og godt skolemiljø, især for piger.

 

I naturen er der kun to køn, og de kan ikke ændres

For drenge og piger er der mange måder at udtrykke deres personlighed på, men kun to køn. Nogle børn bryder traditionelle kønsnormer, andre kan føle sig utilpas med deres krop, drenge kan lide at lave ‘pigeting’ og piger kan lide at lave ‘drengeting’. Men de er ikke »født i den forkerte krop« af den grund. Køn er en biologisk mekanisme for reproduktion, og alle menneskers køn identificeres ved, om de er disponerede for at producere sædceller eller ægceller. Alle er enten hunkøn eller hankøn, og det kan ikke ændres.

 

I undervisningen er biologisk videnskab nu sat til side – det er uacceptabelt

Naturvidenskaben fastslår, at der kun er to køn i plante- og dyreriget. [For mennesker og andre pattedyr er hvert individ enten hun- eller hankøn.] Ikke desto mindre lærer norske børn nu, at det ikke nødvendigvis er tilfældet. I stedet formidles i stigende grad en ideologisk forståelse af køn, der hævder, at der er mere end to køn, at køn er flydende, og at køn kan ændre sig. Det er i strid med uddannelsesloven, som siger, at undervisning skal fremme »videnskabelig tænkning«. At denne ikke-videnskabelige forståelse af køn er blevet inddraget i skolens nye læreplaner fra 2020, og at denne ikke har været offentligt diskuteret og videnskabeligt kvalitetssikret, er både udemokratisk, uansvarligt og yderst problematisk.

 

De, der har brug for det, må få hjælp – ikke usund ideologi

Ikke alle finder trøst i deres eget køn, og det er selvfølgelig svært for dem. De skal have ordentlig og god professionel hjælp. Forskning og erfaringer viser, at langt de fleste børn, der oplever udfordringer i forhold til deres eget køn, sætter sig ind i deres biologiske køn, når de er gået i puberteten. Betingelsen er, at de ikke starter en proces, der fører til hormonbehandling. For mange fører en sådan behandling til sterilitet, livslang afhængighed af medicin og mulighed for alvorlige bivirkninger. Antallet af unge, der fortryder irreversibel hormonbehandling, er nu stigende i mange lande – et vigtigt signal, som de norske myndigheder skal tage alvorligt.

 

»Lyserød kompetence« skaber kønsforvirring hos vores børn

I undervisningsforløbet »Rosa Kompetanse skole« for 1.-10. klassetrin fra Foreningen FRI skal eleverne bl.a. lær at:

  • »Ikke alle er piger eller drenge«
  • »Mange drenge har en penis og mange piger har en klitoris, men ikke alle«
  • »køn og krop er to forskellige ting«
  • »Drenge, piger og andre køn« er en sætning, der sagtens kan bruges.

»Det er ikke bare meningsløst; det er også et giftigt budskab«, siger Pål Surén, børnelæge og forsker ved Institut for Børns Sundhed og Udvikling ved Norsk Folkesundhedsinstitut (FHI), i et interview i oktober 2021. Det er stærke ord, og han uddyber: »Grundlæggende er det godt, at rammerne udvides for, hvad der er tilladt for drenge og piger. Det er dejligt, at det er tilladt at prøve forskellige kønsudtryk. Men når dette kombineres med at blive født med det ‘forkerte’ biologiske køn, får fænomenet en mørk underside. Så handler det ikke kun om eksperimentering og udforskning længere. Nogle kan også blive påvirket til at påbegynde irreversible ændringer i deres krop«.

Besøge hjemmesiden HER og nordmænd kan underskrive underskriftsindsamlingen HER.

Læs også:
Samleside om homolobbyen


  • Kommentarerne er modereret.. For at deltage i diskussionen – læs vore regler her.

  • Børnelægen Pål, er inde på det rigtige. Men, er det ikke generelt et eksperiment når børn leger med tanker som ændre en holdning eller en krop.
    Vi bliver født som pige og dreng, PUNKTUM, og der er sku ingen helligdom der kan ændre det.

    Vi er naturlig 😁


  • Skriv et svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

// //