Spansk modemærke laver reklamekampagne med børn med bamser i BDSM-udstyr

PÆDOFILI: Balenciaga bliver alvorligt kritiseret efter en fotokampagne, der giver indtryk af at være en tyndsløret promovering af seksualisering af børn.

Det spanske modemærke Balenciaga er blevet kontroversiel, efter at det udgav en reklamekampagne, der viste små børn, der holdt bamser klædt i BDSM-udstyr. Modemærket var sidst i nyhederne, da det skar sine kommercielle bånd til Kanye West, efter at den amerikanske rapper kritiserede jødisk magt i den amerikanske medieindustri.

Reaktionerne lod ikke vente på sig på Twitter:

En fremtrædende YouTuber kendt som “Shoe0nhead” påpegede, at kampagnen også indeholdt billeder af tilsyneladende bevidst dårligt skjulte retsdokumenter fra den amerikanske højesteretssag, United States v. Williams, angående materiale om børnemisbrug, bedre kendt som “børnepornografi”:

Balenciagas motiver for at inkludere disse dokumenter i reklamekampagnen er uklare, men det har ført til spekulationer om, at det var et stunt, der havde til formål at fremme pædofili. Den ledende fotograf bag kampagnenGabriele Galimberti, siges at have hævdet, at billederne var en del af projektet “Toy Stories“, som skildrer børn med deres legetøj fra over 50 lande fra et “mangfoldighedsperspektiv”. Han er også kendt for billedserien “The Ameriguns“, der kritiserer amerikansk våbenkultur.


  • Kommentarerne er modereret.. For at deltage i diskussionen – læs vore regler her.


  • Skriv et svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.